duminică, 9 februarie 2014

Stii ce sunt eu?

 Eu? eu, ca fiinta, sunt o creatura complexa, la fel ca si tine: om. Dar ce sunt eu ca existenta? ca si existenta eu sunt o cutie. O cutie de violoncel...o cutie de rezonanta. Care suna de fiecare data cand ii sunt atinse corzile. Stii cum rezoneaza cutia violoncelului? stii ce o face sa rezoneze? Orice bataie din palme, orice muzica, orice atingere sau ciupire, orice strigat. Stai in prezenta lui si urla..o sa-ti raspunda si el.
 Dar stii ce e inautrul cutiei? o sa-ti spun eu. Este ceva simplu dar complex. E o bucata de lemn frumos slefuita. Atat. Cu mare maestrie este luat lemnul si facut in asa fel incat sa poata suna frumos. Si inauntrul lui ce este? este o "inima". O alta bucata de lemn care il tine "in viata". Cand inima moare, el nu mai suna. Altceva? Nimic... nimicul acela e sufletul lui. Sufletul violoncelului e aerul..care intra in cutie prin doua F-uri [:ef-uri] si cu orice atingere a corzilor, care sunt trairile, el se misca si creeaza sunet. Cine face sa se miste aerul? Ei bine, omul. Omul poate sa-l faca sa scoata niste sunete incredibil de frumoase, dar poate sa scoata si ce e rau in el.
 Acum intelegi ce sunt eu? Sunt o cutie de rezonanta. Doar raspund. si atat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu